Sider

torsdag 20. februar 2014

Deilig raw sjokolademousse

Denne ble kjempegod, og den var enkel å lage!!! :) Jeg ble veldig begeistret og hadde ikke trodd at den skulle smake like godt som en vanlig usunn sjokolademousse. Kjempegøy å prøve nye ting når resultatet blir så bra :) Siden den var så deilig forsvant den med en gang, derfor glemte jeg å ta bilde. Jeg skal ta bilde av den neste gang jeg lager den, og det blir det ikke lenge til:)

Dette trenger du til fire små porsjoner;

* 4 myke dadler.
* 1 moden avokado.
* 4 ss økologisk kakaopulver.
* 1 ss kokosolje.
* en liten neve med hasselnøtter.
* søtning; 2 ss enten agavesirup, honning, yaconsirup eller en halv banan.
* 1 1/2 til 2 dl vann.

Mos alt sammen i en blender til du får en fin og luftig masse. Ikke ta alt vannet oppi med en gang, men se det litt an etter hvilke konsistens du ønsker på moussen. Det smakte som en deilig sjokolademousse ;) Det flotte er at den er sunn og inneholder mye bra fett :) Dadler skal jeg ikke spise for mange av (inneholder middels GB), men man skal unne seg noe godt innimellom ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar