Sider

tirsdag 18. februar 2014

Kjemikaliefritt hjem og økologiske hudpleieprodukter

Hei igjen :)

Nå har min sønn på 3 måneder sovnet og min kjære samboer ligger ved siden av meg å snorker i sengen. Jeg får ikke til å sove fordi hjernen min er i full aktivitet, sånn er det ofte :) Jeg tenkte derfor at jeg skulle benytte muligheten til å skrive litt om noe jeg er veldig opptatt av, nemlig økologisk hudpleie og kjemikaliefrie rengjøringsprodukter. Akkurat nå vil jeg kun skrive litt om det sistnevnte.
Jeg har lenge tenkt at produktene vi nytter i rengjøringen er skadelige for oss og for miljøet. Produktene lukter ofte svært sterkt. Det kan svi i både øyne og nese. I tillegg blir jeg alltid veldig tørr på henda når jeg bruker slike produkter. Til tross for dette har jeg benyttet meg av dem når jeg har vasket huset, men i august i fjor skulle dette forandre seg. Jeg var på et Norwexparty hjemme hos en venninne og ble henrykt over Norwex sitt konsept og deres produkter. De selger blant annet kjemikaliefrie rengjøringsprodukter hvor konseptet går ut på at mikrofiber + vann = rent, og det funker!! Det er nemlig slik at når vi nytter såpe i rengjøringen vil det bare danne seg enda flere bakterier. Årsaken til dette er at disse lumskhetene trives i såpe, og dermed formerer de seg raskere. Etter at jeg startet opp med å bruke Nowex sine produkter trenger jeg heller ikke å vaske like ofte. Dette fordi såpe også tiltrekker seg støv. Jeg slipper nå å puste inn farlige kjemikalier eller å berøre dem. Genialt!! Jeg tror at dette er med på å forbedre helsen vår, og målet er å få et kjemikaliefritt hjem. Vi er godt i gang!! Spesielt er dette viktig for oss nå som vi har fått en liten baby i huset. Samtidig føles det godt at lille meg kan være med på å ta vare på miljøet. På bakgrunn av dette valgte min samboer å starte opp som uavhengige Norwex konsulent. Jeg ønsker å bli konsulent etter endt mammapermisjon. Vi brenner sterkt for dette og ønsker at andre skal få øynene opp for disse produktene. Dere kan ta en titt på vår nettbutikk om dere ønsker å vite mer ;)
www.norwex.no/tk

Nei, nå kjenner jeg at jeg lengter etter sengen. Godt er det, men først skal jeg ta 2 ss med Tart Cherry Juice. Denne juicen er årsaken til at jeg sover mye bedre nå enn tidligere :) Er du nysgjerrig på hva det er for noe? I morgen vil jeg skrive litt om denne gode juicen som gir mange en bedre søvn.

<3 Ønsker alle en god natt <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar