Sider

fredag 21. februar 2014

Et lite steg om gangen.........


Hei igjen <3

Jeg har kalt denne bloggen for "et lite steg om gangen" fordi det er slik jeg må tenke for å ikke drukne i selvmedlidenhet ;) Det er mye jeg ikke kan enda som jeg kunne tidligere, som for eksempel å ta en joggetur eller gå i bratte fjellknauser. Jeg kan heller ikke være sosial på samme måte som tidligere, noe som kanskje har vært det tyngste for meg å akseptere.
Store folkemasser gjør meg stresset og ør i hodet, og jeg vil bare rømme vekk i fra alle impulser og inntrykk. Jeg er ofte "tung" i kroppen og verker over alt. Jeg trenger ofte stillhet og ro rundt meg. Små lyder kan høres ut som torden, men dette er på de dårlige dagene. Jeg har MANGE flere gode dager nå enn tidligere. Før slet jeg mye med dårlig samvittighet fordi jeg ikke strakk til når det gjaldt venner og familie. Nå tenker jeg heller på alt jeg faktisk kan gjøre, og jeg er takknemlig for at jeg ikke har en dødelig sykdom. Det kunne vært mye verre.
Jeg har vært ganske dårlig "fysisk" i dag, men ikke psykisk. Kroppen har vært tung og det har vært mye verk her og der. Men jeg er heldigvis så rutinert nå at jeg vet at dette fint kan gå over om noen dager, men jeg kunne ønske jeg visste hvorfor jeg "som lyn fra klar himmel" mister all energi. Jeg har vært ganske bra lenge nå, og jeg har merket en betraktelig forskjell etter at jeg la om kosten. Det merker min samboer også. Nå spiser jeg proteinrike måltider og lav GI mat.
Jeg gleder meg til jeg får bøkene jeg har bestilt angående mat og lavt stoffskifte. Det blir spennende å se om jeg finner noe ny informasjon. Neste uke skal jeg til legen min for å undersøke de vanlige verdiene. Er spent på det. Om en måneds tid skal jeg til Fedon klinikken for å ta blodprøver å undersøke om det er noe jeg mangler i kosten min. Det gleder jeg meg til.
Jeg håper at andre med lavt stoffskifte kan ha nytte av denne bloggen og at den kan være til oppmuntring :) Når jeg leser på nettet om lavt stoffskifte er det utrolig mange der ute som er deprimerte og sliter med angst ol. Kan kjenne meg igjen i dette, men som sagt har endring av kosthold og livsstil hjulpet meg masse :)

Ha en fin natt alle sammen <3

Hilsen Hanne <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar